حضور 241 خبرنگار در جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان
کد خبر: 4027978
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

حضور 241 خبرنگار در جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان

رئیس بسیج رسانه گیلان، از حضور 241 خبرنگار در هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان خبر داد و متذکر شد: آثار ارسال شده به جشنواره در قالب های خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، یادداشت، مستند کوتاه، اینفوگرافی، موشن گرافی، کاریکاتور و عکس بوده است.

مهدی پارسا رئیس بسیج رسانه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی پارسا امروز، 21 دی در اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گیلان که در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی برگزار شد، هدف از برگزاری این جشنواره را تولید محتوای هوشمند و ارزشمند برای جبهه انقلاب دانست و اظهار کرد: همه شرکت کنندگان در جشنواره ابوذر برگزیده هستند، زیرا نیت و تلاش و هدف و برنامه شان تولید محتوا برای جبهه انقلاب بوده است.

وی جشنواره ابوذر را بزرگترین رویداد رسانه ای استان گیلان دانست و عنوان کرد: ۲۱ دی مصادف با سالروز شهادت شهید غلامرضا رهبر، خبرنگار دفاع مقدس و تاسیس سازمان بسیج رسانه به عنوان نوپاترین قشر از اقشار بسیج بوده و لذا از این فرصت برای برگزاری اختتامیه استفاده کردیم.

مسئول بسیج رسانه گیلان، با اشاره به شعار «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» که رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۰ نامگذاری فرموند، افزود: شاهد ارسال 1568 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره ابوذر بودیم که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشت.

پارسا، با بیان اینکه دشمن در جنگ روایت ها از انفعال اصحاب رسانه بیشترین بهره برداری را می کند، ادامه داد: خبرنگاران نباید اجازه دهند که دشمن به اهداف شوم خود برسد؛ این در حالی است که جشنواره ابوذر در جهت خنثی سازی اتاق فکر رسانه ای دشمن نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به شجاعت و بصیرت مثالزدنی شهید رهبر در دوران دفاع مقدس و لزوم الگوگیری خبرنگاران از این شهید، عنوان کرد: شهید رهبر در دورانی که دشمن به دنبال تحت تاثیر قرار دادن ذهن و فکر و امید مردم بود، به تبییت واقعیت جنگ پرداخت. امروز نیز با تعدد رسانه ها و شبکه های ماهواره ای و مجازی مواجه هستیم و دشمن میلیون ها دلار هزینه می کند تا مردم دچار یاس و ناامیدی شوند، اما خبرنگاران ما در قالب جبهه انقلاب به تولید محتوا می پردازند و در جهت نیل به اهداف نظام گام برمی دارند.

رئیس جشنواره ابوذر گیلان، خروجی رویدادهای رسانه ای مانند ابوذر را حرفه ای تر شدن خبرنگاران با بهره گیری از آموزش و تجارب رسانه ای دانست و بیان کرد: بیمه خبرنگاران و تامین مسکن برای اصحاب رسانه باید در اولویت های کاری متولیان امر قرار گیرد، زیرا خبرنگاران واسط میان مردم و مسئولان هستند و می طلبد با نفس های جدید دولت روح تازه ای به مسائل صنفی این قشر فرهیخته و تلاشگر دمیده شود.

وی از حضور 241 خبرنگار در هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان خبر داد و متذکر شد: آثار ارسال شده به جشنواره در قالب های خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، یادداشت، مستند کوتاه، اینفوگرافی، موشن گرافی، کاریکاتور و عکس بوده است.

علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز، اصحاب رسانه را صاحبان اندیشه و قلم دانست که رسالت بزرگی در جامعه بر عهده دارند و اظهار کرد: رسانه و مطبوعات یکی از ارکان اصلی نظام مردم سالار محسوب می‌شود و لذا اگر به هر شکلی به رسانه آسیب وارد شود، جبران آن زمان بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه رسانه ها در تنویر افکار عمومی، بیداری جامعه، تعالی انسان، رشد فرهنگی و اقتصادی و توسعه زیرساخت ها نقش بسزایی دارند، گفت: علم منشا همه موهبت ها هم در نظام های دینی و هم غیر دینی است و رابطه منطقی میان علم و اقتصاد و فرهنگ و اجتماع و... وجود دارد لذا اصحاب رسانه صاحبان علم و آگاهی هستند.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، با اشاره به رابطه معنادار رسانه و امنیت آفرینی، خاطرنشان کرد: اگر رسانه از امنیت کافی برخوردار نباشد، قطعا امنیت آفرینی نیز وجود نخواهد داشت. نظام جمهوری اسلامی این توفیق را دارد که از رسانه های متعدد برخوردار باشد و این رسانه ها آزادانه در حال فعالیت هستند.

اکبری مقدم، بیش از 97 درصد جمعیت کشور را دارای تحصیلات دانست و اضافه کرد: متاسفانه با وجود افراد تحصیلکرده شاهد آسیب هایی در حوزه محیط زیست هستیم و رسانه ها باید این نقیصه را جبران کنند. در واقع تداوم آموزش بر عهده رسانه هاست و از خبرنگاران استان می خواهیم بیش از پیش به حوزه محیط زیست و سلامت بپردازند.

وی علم و آگاهی را نقطه مقابل جهل و نادانی دانست و یادآور شد: رسانه و مطبوعات باید آگاهی را در جامعه ترویج و تداوم دهند، زیرا تحول در حوزه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بدون حضور رسانه رخ نخواهد داد و در صورت رخ دادند ناپایدار و روبنایی خواهد بود، اما خبرنگاران حرکت های روبنایی را به زیربنایی تبدیل می کنند.

این مقام مسئول همچنین به نقش پیشگیرانه رسانه اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه به تنهایی نمی تواند فساد را مدیریت کند و لذا رسانه ها نقش سازنده و پیشگیرانه خود را ایفا کنند.

محمد حسن پور، دبیر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان نیز در ادامه، از ارسال 1568 اثر به دبیرخانه خبر داد و خاطرنشان کرد: 96 خبر، 192 گزارش، 126 تیتر، 102 مصاحبه، 81 یادداشت، 27 کاریکاتور، 40 موشن گرافی، 41 مستند کوتاه و بیش از 800 عکس به جشنواره ارسال شد.

وی از رسانه ها خواست در جهت اهداف نظام جمهوری اسلامی زبان محکم، دقیق و شفاف داشته باشند و عنوان کرد: رسانه در گیلان بیش از 115 سال سابقه دارد و نهضت جنگل در سه دوره بیش از 40 شماره نشریه منتشر کرد که نشان دهنده اهمیت رسانه در کنار قیام و مبارزه و مقاومت و جنگ با دشمنان است.

انتهای پیام
captcha